söndag, april 27, 2008

Konsert med 1000 sångare

Missade EFIT igen.... jag som skulle vara duktig och komma ihåg det den här gången! Jaja, jag la ju i alla fall in några bilder från igår, och här kommer ett par till från dagen. Resten av min dag skulle varit ganska tråkig att fota, har mest plockat och städat här hemma, legat på soffan och läst och suttit vid datorn. Men ikväll var jag i Filadelfiakyrkan för att titta på konserten med Sjung Nu - en enorm kör som min mamma är med i. De var ca. 1000 personer i kören - så det var häftigt att lyssna till! Vi i publiken fick också sjunga lite, så vid några tillfällen var det ca 3000 pers som sjöng samtidigt. Några gästartister var där också, bl.a Sonja Aldén som har en otroligt bra röst. Och så en något irriterande gospelsångerska från USA - Cynthia nånting - som sjöng och sjöng och aldrig kom till dörren... Hon var förstås duktig, men hälften kunde ha räckt!

Går ju inte att få med alla 1000 på en bild (några stod dessutom uppe på balkongerna), men gjorde några försök i alla fall:


På den här bilden syns faktiskt mamma, längst uppe vid orgeln. Om man zoomar riktigt ordentligt... :)


1 kommentar:

HellaBella sa...

Jag ska påminna dig nästa EFIT, jag lovar. Kul med en sådan enorm körkonsert.