söndag, april 20, 2008

Dansuppvisning och mattehjälp

Var och tittade på när min yngsta syster dansade idag. Hon dansar streetdance i Kulturskolan i Salem, och alla grupper hade uppvisning. Showen började med en grupp otroligt söta småtjejer som inte kan ha varit mer än 5 år. Deras lärare satt nedanför scenen och gjorde rörelserna så att de skulle komma ihåg hur de skulle göra. Riktigt duktiga var de! Kika, min syster, var också duktig förstås! Tyvärr hamnade hon bakom en annan tjej hela tiden, så hon syndes inte så mycket. Men på slutet kom alla streetdancegrupperna in en gång till och dansade tillsammans, och då lyckades jag ta några bilder. På den här bilden är hon längst till vänster i rutiga byxor.


Efter showen bjöds jag på middag hemma hos dem, och sedan hjälpte jag båda tjejerna att plugga matte. Kika, som går i sexan, håller på med bråk och procent och ska ha prov på det nästa vecka, och just procent har hon jättesvårt för. Gissade hej vilt ett tag, men till slut verkade hon i alla fall få kläm på det grundläggande. Får väl se hur det går på provet...

1 kommentar:

HellaBella sa...

Inspirerad av ditt ma-prov förra veckan följer jag dina fotspår nu på torsdag...Men vi satsar på addition och subtraktion