fredag, april 11, 2008

Utvecklingssamtal och After work

Så var det dags igen - terminens utvecklingssamtal har satt igång. Har alltså några veckor med sena eftermiddagar/kvällar och minimal planeringstid att se fram emot... Men trots att det är jobbigt, är det faktiskt rätt trevligt att träffa de flesta föräldrarna. Rivstartade idag med tre samtal i rad, varav ett med tolk. Med tolk tar ju allt lite längre tid, men jag som tycker det är så kul med språk roar mig med att försöka förstå någonting av det som sägs innan det översätts. Idag var det polska, vilket faktiskt inte är helt omöjligt om man vet vad samtalet handlar om. Dessutom har jag ju hört språket en hel del, eftersom min pappas fru kommer ifrån Polen.

Avslutade kvällen med After work på "Monks café" inne i stan med ett par kollegor. Mycket skolsnack, förstås, och kollegan hade med sig en kompis som han gått kurser i "äventyrspedagogik" med - så nu är jag ännu mer taggad att gå kurs jag också. Gäller bara att få chefen lika taggad...

1 kommentar:

HellaBella sa...

Jag kör igång med mina samtal nästa vecka...Låter trevligt med lite "after work" Själv "after workade" jag i soffan framför tv:n... Inte helt fel det heller. Trevlig helg!