fredag, april 25, 2008

Mardrömsdag

Vilken dag det här har varit! Är så glad att den är över, en sån jobbig dag var det länge sedan jag hade. Det började egentligen redan igår kväll, när klassen hade hand om fikaförsäljningen på skolans fixardag. Jag tyckte att de skötte sig rätt bra, men - för att göra en låååång historia kort - det visade sig efter ett tag att pengar försvunnit ur kassan. Alla slags spekulationer och anklagelser satte förstås igång direkt, och själv kom jag inte hem förrän strax före åtta (fick skjuts hem av en snäll förälder, annars hade det tagit ännu längre tid). Imorse fortsatte diskussionerna i klassen, och den snälle föräldern var där och hjälpte mig prata med barnen. Till slut visade det sig att det ligger allt möjligt annat bakom, och hela grejen bara växte och växte. Kände ett tag att "nu går jag bara hem", men lyckades i alla fall ta mig igenom dagen.
Till råga på allt visade det sig att jag skulle på ett studiebesök med skolpoliserna på eftermiddagen, som jag helt hade glömt bort var just idag! Så det var bara att bita ihop och försöka vara positiv och samtidigt hålla koll på en stor skock ungar. Men det gick bra - besöket var på CocaColas fabrik, och avslutades med att barnen fick dricka så mycket läsk de ville, så de gick därifrån nöjda - och kissnödiga...

Tack för hjälpen vid lunchen idag, H! Vet att du egentligen hade slutat för dagen!

1 kommentar:

HellaBella sa...

Inga problem!
Hoppas att det får en lösning. Otur att trippen till coca-cola låg samma eftermiddag.