måndag, april 14, 2008

Helgen bara flög förbi - varför går dagarna så mycket fortare när man är ledig? Tillbringade större delen av lördagen i mammas källare, där vi letade saker att sälja på klassens loppmarknad på lördag. Och hjälp, vad mycket grejer det fanns! Eftersom huset var min mormors och morfars från början, och de flyttade in där någon gång på 40-talet och aldrig flyttade därifrån, så blir det en hel del sparade saker...
Försökte ha en städdag igår, men kände mig lite omotiverad så det blev inte så mycket städat som det borde ha blivit... Hade tvättstugan i alla fall, så tvätten klarades åtminstone av.
Har blivit beroende av sockerärtor de senaste veckorna, vet inte varför men tycker det är otroligt gott! Äter dem som godis, och kan inte låta bli när jag har ett paket hemma. Kanske är det nån sorts nostalgisk smakupplevelse, eftersom min farmor och farfar hade sockerärter på "hytta" i Norge när jag var liten. Och farfar brukade kalla mig för sin lilla "sockerärt" eftersom jag gick och åt dem så fort jag fick chansen!
Nu är det måndagkväll och klockan är åtta - dags för Anna Pihl :)





1 kommentar:

HellaBella sa...

Vi har precis tömt ett skåp här hemma. Tar med mig en låda med saker under veckan!