onsdag, juli 02, 2008

Shopping-dag

Oj, vad det känns i fötterna att jag gått omkring hela dagen. Har varit i stan och det känns som om vi var i i stort sett varenda affär. Nåja, nästan i alla fall. Mycket trevligt att det är rea nästan överallt. Var på jakt efter sommarkläder och framför allt shorts, hittade en del bra saker - men inga shorts... Tydligen så har de som tillverkar shorts fått för sig att de ska se ut som ett par lite för stora trosor - gärna i mjukistyg... Vad är det meningen att vi som är några år äldre än 14 ska ha på oss på sommaren?? Uppenbarligen inte shorts i alla fall.
Köpte också en del saker till Tunisien-resan, bl.a. en hel massa solkräm och en somrig strandhandduk (rea på Hemtex - som för övrigt alltid verkar ha rea):



Häromdagen berättade mamma för sin granne, som är sjuksköterska, om min reaktion på vaccinationen, och tydligen tyckte hon att det lät allvarligt. Enligt henne borde vi ha åkt till sjukhuset... Så mamma blev lite orolig förstås, och eftersom jag fått en andra dos i pulverform som jag ska ta på lördag, så ringde hon sjukvårdsupplysningen och frågade om det skulle vara okej att ta den, och hon fick svaret att det skulle jag absolut inte göra utan att tala med en läkare först... Så för att lugna mamma (och mig själv också litegrann måste jag erkänna) så har jag bokat en läkartid imorgon. Ska ta med mig pulversaken dit - kanske kan jag få ta den där, för det är väl bättre att svimma på vårdcentralen än här hemma...

To be continued...

Inga kommentarer: