onsdag, juli 30, 2008

Mamma Mia vilken bra film


Har just varit och sett filmen Mamma Mia, och kan inte säga annat än att den var väldigt bra - nästan lika bra som musikalen. Blev imponerad av Meryl Streep, hade ingen aning om att hon kunde sjunga så bra. Vissa andra sjöng i och för sig mindre bra - det var lite svårt att ta Pierce Brosnan på allvar när han sjöng. Det blev ju lite som att se James Bond sjunga romantiska ballader... Men alla skådespelarna var förstås jättebra, och miljön är ju helt underbar. Man bara längtar till en liten grekisk ö...

Musikalen såg jag faktiskt i London, strax efter att den haft premiär. Det måste vara nästan 10 år sedan nu. Jag bodde där då och jobbade som aupair, och min mamma skulle hälsa på över en helg. Vi tänkte då att vi skulle gå och se nån musikal - för det är ju en av de sakerna man gör i London - och mamma sa på telefon innan att jag skulle välja nån som verkade bra. Så jag gick till stället där man brukar kunna köpa musikalbiljetter billigt och med kort varsel (har glömt vad platsen heter nu) och tittade lite på affischerna. Såg reklam för nån musikal som hette Mamma Mia och som visst hade nåt med ABBA-låtar att göra. Det kan väl vara kul, tänkte jag, och köpte biljetter till den. Inte visste vi då att den skulle bli en sån succé. Bara några veckor senare var det i stort sett omöjligt att få tag i biljetter till den...

Ni som inte redan sett filmen - gå och se den!

Inga kommentarer: