lördag, juli 12, 2008

EFIT

Lyckades komma ihåg EFIT på rätt dag igen! Den här gången sammanföll den med mammas och morbrors födelsedag, så det blev en hel del bilder från firandet.



08.00

Vaknar men ligger kvar i sängen och läser ut "Sjöjungfrun" - mycket bra var den

09.00

Äter frukost och löser korsord


10.00

Slår in presenten till mamma


11.00

Stryker min klänning

12.00

Har just kommit hem till mamma. Morbror får sitt paket från mamma och mig och öppnar med hjälp av lillkusinen


13.00

Hjälper mamma att stryka dukar. Oskar hämtade genast sitt leksaksstrykjärn och satte igång att stryka en filt :)


14.00

Oskar har ritat ballonger, den stora i mitten var till mig sa han. När jag frågade om han ville skriva mitt namn i den, skrev han direkt ett H alldeles själv! G:et hjälptes vi åt med, men båda E:na har han också gjort själv. Imponerande av en 3 1/2-åring tycker jag!



15.00

Plockar hallon till tårtorna


16.00

Dekorerar tårtor - det är 61 hallon på den ena och 58 på den andra, vi tyckte det skulle bli lite väl brandfarligt att ha så många ljus... (och ja, min mamma och morbror är födda på samma dag, men de är inte tvillingar, det är tre år emellan dem)


17.00

Gästerna har börjat komma och minglar i trädgården



18.00

Dags för middag - grillad fläskfilé, kyckling, aubergine, bulgur, sallad och massa goda såser och röror - mycket mumsigt!



19.00

Paketöppning - en glad 61-åring med ett knallrosa paket



20.00

Dags för tårta



21.00

Ännu mera paket



22.00

Gästerna börjar bli lite frusna, men sitter tappert kvar invirade i filtar



23.00

De båda födelsedagsbarnen tillsammans



2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt att se dina fina kort i EFIT. Födelsedagskalas är alltid roligt, här hemma hade vi en tjej som blev 16 år igår.

mvh ..Maria..

Alice sa...

efit låter fortfarande läskigt, men det är ju en kul idé!
kan inte du påminna mig nästa gång?