torsdag, juli 03, 2008

Slutet på vaccinationshistorien

Var hos läkaren idag och frågade hur jag skulle göra med min andra vaccinations-dos. Först föreslog han att jag skulle kontakta stället där jag fick vaccinet, men de har semesterstängt fram till 11 augusti, så det var inte så aktuellt. Han slog upp medlet som jag hade med mig på sin dator, men vi blev inte så mycket klokare av det. Han visste ju inte vad jag hade fått i sprutan, och det gjorde förstås inte jag heller. Han ringde också till någon och frågade, men det verkade inte heller hjälpa. Till slut rekommenderade han i alla fall att jag inte skulle ta den andra dosen, även om skyddet mot kolera inte blir fullständigt då. Det känns ju lite sådär att ha betalat så mycket pengar för en vaccination som nu bara är halv. Men men, säger läkaren att jag ska låta bli att ta den så får jag väl ta och följa hans råd.

Efter läkarbesöket åkte jag till stan och åt lunch med mamma. Vi hann också med att gå i en hel del affärer - och hör och häpna så hittade jag TVÅ par shorts. Och en kjol. Och ett par byxor. Och en bikini. Gjorde av med rätt mycket pengar idag, men tack vare ett litet projekt vi varit med i på jobbet så var junilönen större än den brukar vara, så jag tyckte jag kunde unna mig det. Vi var och klippte oss också, både mamma och jag. Vi har samma frisör och hade fått veta att hon åker på semester snart, så vi tyckte det var bäst att passa på.

Nu sitter jag här och vilar benen efter att ha varit på Friskis & Svettis utejympa i Tanto. Det var första gången för i år, men förra året var jag duktig och gick riktigt många gånger. Ska försöka vara det i år också. Det är faktiskt skönt att jympa ute, trots lite gräsfläckar här och där. Bara det inte regnar, förstås.

Inga kommentarer: