tisdag, juli 22, 2008

Hem ljuva hem

Är nu hemma igen efter en härlig vecka i Tunisien. Just nu är jag riktigt väldigt jättetrött, så tror inte jag kan få ner så mycket vettigt om resan just nu... Gick upp strax efter kl två imorse (inatt...) - varför ska charterplan alltid gå så hiskeligt tidigt?? Var hemma strax efter 12, åkte och handlade lite mat och åt lunch med mamma, och sov sen ett par timmar på eftermiddagen. Vaknade vid 19-tiden igen, så dygnsrytmen är något ur balans just nu.

Bilder och reseskildringar kommer imorgon, när jag orkat föra över bilderna till datorn, och fått lite mer sömn...

Datorn jag skrev från på hotellet hade förresten ett väldigt konstigt tangentbord. Självklart var ju å, ä och ö ersatta med andra bokstäver/tecken - det är ju inte så underligt - men även andra bokstäver hade bytt plats. Till exempel a och q. Vilket resulterade i väldigt konstiga ord när jag försökte skriva som vanligt utan att titta på fingrarna. Men det konstigaste måste ändå vara punkten. Den satt tillsammans med semikolon - och när man bara tryckte på den knappen fick man ett semikolon, för att få en punkt måste man alltså hålla ner shift-tangenten också. Hur kan den person som hittat på detta tycka att det är vanligare med semikolon än punkt? Mycket mysiskt. (förklarar kanske en del underliga skiljetecken i föregående inlägg...)

Borde nog sluta babbla om skiljetecken och gå och sova lite nu... :)

Inga kommentarer: