söndag, juli 27, 2008

50 frågor

Hittade de här frågorna på en blogg nånstans, brukar inte orka svara på såna här men idag är jag lite uttråkad, så nu blev det av :)


1. Hur gammal är du om fem år?
33. Hjälp.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min dator

3. Vilken är den senaste filmen du sett?
The holiday

4. Hur löd det senaste sms:et du fick?
”drömde om dina systrar! En av dem kom och pratade med mig, hon som är lik dig på fotona från tunisien, hon ville typ sluta skolan, vågade ej för pappa. Turistdax!”

5. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
beror på vad det handlar om

6. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
skilda

7. När såg du senast din mamma?
i onsdags

8. Vilken ögonfärg har du?
nån sorts blågrön

9. När vaknade du i dag?
vid åtta-tiden, tror jag

10. Vilken är din favoritplats?
just nu min hängstol på balkongen

11. Var tror du att du befinner dig om tio år?
någonstans i Stockholmsområdet förmodligen

12. Vad skrämde dig om natten som barn?
tror att jag hade mardrömmar ibland, men minns inte vad de handlade om

13. Vad fick dig att skratta senast?ett inlägg på www.tjuvlyssnat.se

14. Hur stor är din säng?
140 cm tror jag

15. Har du stationär eller bärbar dator?
bärbar

16. Sover du med eller utan kläder på dig?
just nu t-shirt

17. Hur många kuddar har du i sängen?
fyra

18. Hur många landskap har du bott i?
ett

19. Vilka städer har du bott i?
Stockholm och London

20. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
beror på vädret och var jag är. Får väldigt trasiga hälar av att gå barfota…

21. Vilken är din favoritglass?
choklad!!

22. Vilken är din favoritefterrätt?
fruktsallad, glass, yoghurt med nötter m.m. – alla efterrätter är goda! :)

23. Tycker du om kinamat?
ja

24. Tycker du om kaffe?
nej

25. Vad dricker du till frukost?
juice eller vatten

26. Sover du på någon särskild sida?
tror jag sover mest på mage

27. Kan du spela poker?
nej

28. Är du en beroendemänniska?
ja, men som tur är oftast inte av så onyttiga saker. just nu är jag beroende av sockerärtor...

29. Känner du någon med samma födelsedag som din?
har för mig att det gick en kille i min klass på mellanstadiet som fyllde år samma dag som jag. Annars är tydligen Christian Wilhelmsson född samma dag och samma år som jag. Fotbollsspelaren alltså. Fast honom känner jag knappast… :)

30. Kan du några andra språk än svenska?
engelska förstås. Och lite tyska, franska och italienska. Och ett par ord på ryska :)

31. Har du någonsin åkt ambulans?
nej

32. Föredrar du havet eller en bassäng?
vanligtvis havet, om det inte är för kallt. Fast i Tunisien var poolen bättre

33. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Vänner. Cityakuten. Grey’s anatomy.

34. Kan du rulla med tungan?
nej, har aldrig kunnat

35. Vem är den roligaste människan du känner?
oj… just nu måste det nog vara min lillasyster, hon kommer med så roliga kommentarer ibland

36. Sover du med gosedjur?
har faktiskt en stor nalle som jag fick i inflyttningspresent. Han sitter vid mina fötter

37. Vad har du för ringsignal?
nån som jag inte vet vad det är som redan fanns i telefonen

38. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
inte här hos mig, men det finns säkert nåt på vinden hemma hos mamma

39. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
en penna

40. Kan du byta olja på bilen?
har aldrig provat. Har ingen bil heller för den delen…

41. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
nej

42. Vilken var den senaste boken du läste?
Snabba Cash, Jens Lapidus

43. Läser du någon dagstidning?
ja, DN

44. Prenumererar du på någon veckotidning?
nej

45. Dansar du i bilen?
eh… va?

46. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol

47. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
titeln på en bok jag ska titta efter på biblioteket

48. När var du i kyrkan senast?
oj… måste ha varit på min mammas mosters begravning för ca. 1,5 år sedan

49. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Ingrid Mattsson

50. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
oj, kan inte ens minnas att jag nånsin sovit i ett tält… jo, med eleverna på klassresan i våras, men det tältet var så stort så det knappast kändes som att campa :)

1 kommentar:

HellaBella sa...

Kul grej, tror att jag ska sno över den till min blogg.