lördag, juni 28, 2008

Vaccination med konsekvenser

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot hepatit och kolera, inför resan till Tunisien. Var på Sockenhälsan, ett hemtrevligt och mysigt ställe i en villa i Enskede (tack för tipset, H!), som hade öppet sista dagen idag innan de har semesterstängt hela sommaren. Själva vaccinationen gick jättebra, sprutan kändes knappt, och jag gick nöjd därifrån (så nöjd man nu kan vara när man just blivit 790 kr fattigare...). Hade fått skjuts av min mamma eftersom vi planerat att åka och storhandla tillsammans efteråt, men vi hade knappt kommit iväg innan jag började må ordentligt illa. Det snurrade i huvudet och kändes som om jag skulle svimma, jag blev helt genomsvettig och - enligt mamma - vit som ett lakan. Satt i bilen ett bra tag (vi hade stannat) tills det till slut gick över. Hu, det var riktigt obehagligt. Men - man får väl tänka på att det är bättre att må dåligt en stund nu än att få kolera på semestern... :)



1 kommentar:

HellaBella sa...

Här var det väldigt snyggt! Den här layouten har jag tydligen missat...Det ser så härligt sommaraktigt ut. Vilken otur med vaccinationen, låter väldigt otäckt. Tur att mamma var med!