torsdag, januari 08, 2009

Tillbaka i verkligheten

Så var jullovet slut och vårterminen har börjat. Vi mjukstartade med en studiedag utan eleverna igår, vilket alltid är skönt. Man hinner landa på jobbet och får tid att prata med kollegorna, den tiden är verkligen värdefull, innan ekorrhjulet sätter igång igen och man nästan bara hinner ses på små kafferaster då och då.

Idag var första skoldagen för eleverna och det var riktigt kul att träffa dem igen. Våra små knattar tycker ju fortfarande att skolan är bland det bästa som finns, så de var förstås ivriga att få sätta igång och jobba. Två nya elever började idag, så nu är vi uppe i 25. Visst är det trevligt med nya barn, men det börjar bli lite trångt i klassrummet, så nu hoppas vi att det inte kommer några fler på ett tag.

Fick en chokladask av en elev idag helt plötsligt. Jag tyckte det var jättegulligt av honom och tänkte att han kanske sett att några av de andra hade presenter med sig på julavslutningen och därför tagit med sig nåt nu. Men sen sa han att hans mamma inte tyckte om sån choklad, så då kunde jag få den istället :) Det hade kanske inte mamman räknat med att han skulle tala om för mig... Men choklad är alltid trevligt och vi mumsade på den i personalrummet på eftermiddagens fikarast.

1 kommentar:

HellaBella sa...

Tackar, så det var från dej chokladen kom! Jag tog en bit innan jag stack idag...Missade ju tårtkalaset. Inte alltid kul att sticka tidigare