torsdag, januari 01, 2009

2009

Så var det ett nytt år igen. 2009. Känns ovant att säga, men så är det ju varje år - det brukar ta ett par veckor innan man säger rätt och framför allt skriver rätt datum på saker och ting.

Nyårsafton passerade lugnt med middag här hemma. Det var faktiskt länge sedan jag var hemma på nyårsafton, det var väldigt skönt att slippa ta sig till olika platser ute i kylan. Bjöd mamma på middag och vi tillbringade kvällen med att spela TP, titta på "Svarte Orm" och beskåda fyrverkerier genom fönstret. Alldeles lagom ansträngade nyårsafton, tycker jag!


Idag var det dags för den årliga nyårsdagskorvgrillningen hemma hos mamma. Det har blivit tradition att vi trotsar väder och vind och grillar korv ute i trädgården tillsammans med släktingar och ev. grannar.

Mycket korv gick det åt.

Oskar lyste upp med sina reflexer - och pannlampa på huvudet.

Nyårslöften? Ja, i versen jag skrev till en av mammas julklappar (en stegräknare) antydde jag att vi skulle promenera tillsammans en gång i veckan, så det får väl räknas som ett nyårslöfte då. Sen har jag just blivit prenumerant på Ekolådan - så då kan jag nog lova att äta mer ekologiskt, åtminstone det som kommer i lådan. Sådär, det blev ju två nyårslöften i alla fall - trots att jag inte planerat några.

2009.... insåg just att det är det året då jag fyller 30!! Hjälp... Fast det är visserligen 341 dagar kvar dit, så man kanske inte behöver börja krisa än. Kanske.

2 kommentarer:

Alice sa...

gott nytt år! vilken fin liten film, med din mamma som speaker :)
hur har det gått med tanden förresten?

HellaBella sa...

Grillning mitt i vintern brukar vi också genomföra. Med fördel då strömmen har gått, då har vi grannar knytis hos någon av oss (den som glömt ställa in grillen i höstas) Sedan grillas det för fulla muggar. Jag trivs med det!