tisdag, januari 27, 2009

EFIT 27 januari

En lite efterkostruerad EFIT fick det bli idag, eftersom jag inte kan fota så mycket under dagen på jobbet.


06.30
Äter frukost med hembakat mumsigt bröd.

07.30
På väg till jobbet, skickar ett grattis-sms till en kollega som fyller år


08.30
Eleverna har idrott första lektionen så jag hinner städa lite i klassrummet. Temat just nu är religion



09.30
Sitter med kollegorna i personalrummet och försöker bestämma vad vi ska ha när vi ska ut och äta på fredag. Massa smarrigt finns det på menyn - svårt att bestämma sig...




10.15
Svenska. Veckans bokstav är G.


11.00
Högläsning med frukstund efter maten.

12.00
Religion. Den här veckan jobbar vi med islam.


13.00
Sista lektionen är nästan slut. Får illustreras med en bild av vår almanacka, där en elev får rita något varje dag.

13.45
Mina ettor har slutat och jag har engelska med en grupp B-språkselever i 6:an.


14.45
Rättar dagens G-papper.


15.30
Packar upp och prickar av innehållet i vår NTA-låda. Temat heter "Balansera och väga", ser spännande ut.


16.30
Köper nytt SL-kort på vägen hem. Varför måste det vara så dyrt...


17.30
Måste göra nånting med fänkålen från veckans Ekolåda.

18.30
Det blev nån slags fisksoppa/-gryta. Skulle haft lite vitlök i, annars var det helt ok.

19.30
Inser plötsligt att jag ska ha läst detta häfte till vår konferens imorgon... Så det får bli min kvällslektyr.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Litt av en lengde på den menylisten du hadde der!Litt fascinert..Nydelige g'er elevene dine har laget foresten;) Må være spennende å undervise små barn.
Takk for titten!

HellaBella sa...

Ooops, jag har glömt häftet på jobbet får läsa igenom det imorgon innan mötet!!

Anonym sa...

Oj, vad jag saknar lärarjobbet när jag läste din EFIT-dag. Jag är en "gammal" lärare som för tillfället jobbar som förskollärare. Oftast trivs jag bra med mitt nya jobb men det finns stunder då jag saknar lärarjobbet. Kul att jobba med religion och bokstäver! Det var skoj att läsa om din dag! Ha det så bra och välkommen in till mig! ;)
//Marie

Anonym sa...

Hej
Vilka fina kort från din dag.
Kul att se bilder från skolan.

mvh Maria

Anonym sa...

Tittar in på Dina härliga EFIT-bilder. Jag är glad som har gångväg till jobbet..Det tar ca 5 minuter.. :) billigt och bra..

Ha en fin dag.
/Majsan