fredag, januari 09, 2009

Ekolådan

Idag när jag kom hem från jobbet stod den första Ekolådan utanför dörren. Jag brukar snegla lite på de ekologiska grönsakerna i mataffären och tänka att jag borde välja dem, men sen kommer jag aldrig mig för att köpa dem av någon anledning. Så nu har jag blivit prenumerant på Ekolådan, där man får ekologisk frukt och/eller grönsaker hemkörda med jämna mellanrum. Jag valde "Lilla Mixlådan" som består av 3 olika frukter och 5 olika grönsaker (kan vara olika sorter från gång till gång) och jag har valt att få den varannan vecka, till att börja med i alla fall.
Så här såg den första lådan ut:




Den här veckan var det bananer, äpplen, kiwi, paprika, blomkål, tomater, gurka och morötter. Har bara hunnit smaka på morötterna, som var otroligt goda, mycket bättre än de jag brukar köpa. Och allt annat ser också jättefräscht ut, så detta bådar gott. Undrar bara om de någonsin har några sockerärter i lådan... :)



www.ekoladan.se

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Jag kunde inte få någon ekolåda levererad...Inte så konstigt eftersom vi heller inte kan få pizza levererad upp till oss

Hemulen sa...

Så går det när man bor ute i urskogen... :)