torsdag, januari 22, 2009

Skridskosnörning en masse

"Den här dagen är den bästa av alla dagar!"
"Jag vill åka skridskor hela dagen och hela natten!"
"Jag är kär i isen!"

Ovanstående är citat från några av mina elever efter dagens skridskoåkning. En hel del av dem hade aldrig stått på ett par skridskor förut - och då heller aldrig satt på sig några förstås... Så det blev en hel del snörande av skridskor för oss vuxna. Men det var det värt för att sedan få se de små Bambi-liknande varelserna stappla omkring på isen! De kämpade tappert och de som kunde åka lite bättre släpade runt på sina mindre isvana kompisar och försökte lära dem. En av nybörjarna kom glädjestrålande fram till mig och sa: "Förut kunde jag inte åka skridskor, men nu kan jag!" - förut i det här fallet var ca 20 min tidigare... :)



Det var ständigt ungefär lika många liggande som stående :)

Några av de mer vana vågade sig på att spela hockey

1 kommentar:

HellaBella sa...

Härligt att ni också hade det bra i ishallen. Precis som du säger det är värt varenda skridsko som ska snöras för att få se dem åka!