fredag, december 26, 2008

Julen 2008 i bilder

Dan före dan
Oskar och jag klär granen

Så här blev resultatet.
"Omeläääääätt!"

Vi pyntade lite i fönstret också.











Julafton


Jullunchen började med dopp i grytan


Sen kom skinkan och en massa god sill

Polisen kollar in paketen under granen

Två tomtenissar vid granen


Äntligen paketöppning! Djup koncentration krävs.

Oskar har bytt ut poliströjan mot nya julklappsskjortan med slips. Stiligt!

Storkusinerna med sina julklappsapor. När man har målat naglarna sätter man fingret under apans mun och då blåser den på fingret så att nagellacket torkar. Riktigt fiffigt!


Mamma med fint paket från brorsdottern.

Oskar och jag julkramas.

Efter en låååång väntan kom äntligen Tomten!


"Jag är snäll" var det första Oskar sa när Tomten kom.

Tomten får sill och nubbe.

Oskar har fått en nästan likadan mössa som pappa.


Mammas pakettema för i år. Observera de små papperspåsarna som hon vikt. Däri låg verserna.

Juldagen

Jul nr 2 hos pappa på juldagen med mer god julmat.


Lille Edvin öppnar julens största paket.

Det var en motorcykel!



2 kommentarer:

HellaBella sa...

Kul att kolla in din jul. Du har precis som vi forat jul i fler dagar...Min jul kommer, jag har inte hunnit tömma kameran än....

Alice sa...

god jul i efterskott!
provade du den där motorcykeln?