fredag, december 19, 2008

Julavslutning

Så är det efterlängtade jullovet äntligen här. Har nog inte riktigt förstått ännu att terminen är slut. De sista veckorna gick otroligt snabbt, ja hela terminen har faktiskt gått ovanligt fort tycker jag. Men vi har ändå hunnit med mycket. Känner mig faktiskt rätt nöjd med terminens arbete - de flesta av våra ettor har lärt sig läsa och de som ännu inte gjort det är på god väg. Och en liten avslutningsfrågesport idag visade att en hel del andra kunskaper också fastnat under de här månaderna. Så nåt bra måste vi väl ha gjort i alla fall... :)
När jag sa "God jul, vi ses nästa termin" till en av de små ettorna, svarade han: "Ja, då går vi i tvåan". Även några till trodde att de nu gått ut ettan... Gullungar :)

Avslutningen idag blev väldigt lyckad. Alla klasser framförde sina sånger på scenen utan missöden, rektorn höll ett lagom långt tal och två tjejer i 6:an var superproffsiga konferencierer. Men höjdpunkten måste väl ändå sägas ha varit vårt personaluppträdande. I år blev det en rap-version av "Midnatt råder". En icke-deltagande kollega var vänlig nog att filma en del av spektaklet och jag hade tänkt lägga upp filmsnutten här, men det funkade inte. Filen är 106 MB och man får tydligen bara ha 100 MB. Typiskt... Har försökt komma på nåt sätt att korta av filmen lite (borde räcka med ett par sekunder) men har inte lyckats. Om det är någon som vet hur man gör, tas tips tacksamt emot. Till dess kan jag bara intyga att klippet är väldigt roligt - men de övriga kollegorna kanske är enbart tacksamma över att överföringen inte fungerade...

2 kommentarer:

Alice sa...

haha jag vill se! :)
några av mina elever överraskade mig på avslutning genom att sjunga och spela. spännande att vissa inte vill prata engelska i klassrummet men kan sjunga på engelska inför hundratals elever. JULLOV till oss nu:)

HellaBella sa...

Du kan prova att lägga upp filmen i photobucket och sedan länka alt. lägga upp den på YT...
Kollegan som oxå har en filmsnutt!!!