söndag, december 14, 2008

Halvdan EFIT

Minnet är tydligen inte det bästa - glömde bort att fota flera gånger under dagen, så dagens EFIT blev bara lite halvdan. Kompenserade lite med fler foton när jag väl kom ihåg. Här är i alla fall de bilder jag lyckades ta:


10.00
Blir påmind om EFIT när jag kollar kollegans blogg


11.00
Skriver julkort

12.00
Har just kommit in till stan för ännu ett pass julklappsshopping


15.30
Var så inne i shoppandet att jag helt glömde bort EFIT. Kom på det igen när jag fick syn på dessa julgranar på väg hem genom Högdalens centrum.



16.14
Åker med mamma till Sickla för att handla och passar på att ta kort på den lilla adventsljusstaken som kommer fram varje år


17.30
Hemma igen och packar upp varor


18.00
Blev fascinerad över vilken effekt s.k. mandalas hade på en minst sagt överaktiv elev - hon satt helt stilla och knäpptyst och färglade koncentrerat en lång stund. Tänkte att jag måste testa själv, skrev ut ett mönster från nätet, och det var faktiskt väldigt avkopplande. Kände mig lite som när jag var liten och kunde sitta och sortera pärlor i timmar... Barn är nog mycket bättre än vi vuxna på att koppla av och meditera - utan att de vet om det.


Bonusbild: Resultatet


18.30
Tänder tredje ljuset och sitter och läser en stund


19.00
Lagar mat

20.00
Förbereder en jeopardy-lek till morgondagens engelsklektion med 2:orna


3 kommentarer:

HellaBella sa...

Kul att du kom ihåg. Jag gick som sagt ut hårt, men glömde av att ta några bilder senare...

HellaBella sa...

PS det löste sig på onsdag så jag hänger med!!!!

Alice sa...

vilken jättefin meditationsbild! och praktiskt om det hypnotiserar elever;)