söndag, november 30, 2008

Önskelista

Nu när december snart är här har jag fått en massa påtryckningar om att tala om vad jag önskar mig till födelsedag/jul. Alltid lika svårt att hitta på nåt - tycker jag har det mesta redan. Men för att få tyst på er gnatande familjemedlemmar så kommer här en liten lista:

En stor ugnsform
Strumpor (stl 39)
Ett fodral till min kamera (kameran är ca 9 x 6 cm)
Böcker - t.ex. "En plats i solen" (Liza Marklund), "Mitt liv som pingvin" (Katarina Mazetti) "Emma, Mias dotter" (Maria Eriksson), "Heart and soul" (Maeve Binchy) - eller vad som helst annat som verkar läsvärt!
Lila krukor (från IKEA)
Tåliga krukväxter (som inte dör av att vara utan vatten ett bra tag...)
CD med julmusik (till födelsedagen i så fall, till jul blir för sent)
Plånbok

Så, nu kan väl ingen klaga på att jag inte önskar mig någonting i alla fall... :)

Glad första advent på er!

2 kommentarer:

Alice sa...

hohoho och jag har alldeles automatiskt hittat en present till dig för länge sen, och den finns typ med på listan - haha! duktig jag känner mig nu då.

Hemulen sa...

Oj, vad spännande! Nu blir jag nyfiken...