lördag, november 08, 2008

Det måste vara nåt fel...

... när kylskåpet ser ut så här när man just varit och storhandlat:

Kommer för det mesta hem utan nån mat när jag handlar - köper mjölk och bröd och sånt, och grönsaker, men sen är det liksom inte så mycket mer. Varför är det så svårt att komma på vad man vill ha? Har inte ont om pengar och är för det mesta i väldigt välsorterade affärer, så jag skulle kunna köpa i stort sett vad som helst - men ändå blir det ingenting. Hittar inget jag är direkt sugen på, och det är bara tråkigt att handla. Mattips mottaget tacksamt!


Nedan en bild på den hittills mest smaklösa juldekoration jag sett. Observera priset - 699 kronor för en neonlysande ren med tillhörande släde!! Finns det verkligen folk som köper sånt här?



3 kommentarer:

Alice sa...

inte för 699 kr... men annars var den ju rätt rolig ju. att ha på balkongen nu när jag bor i bostadsrättsområde och allt....

jag "stor"handlade också idag. lite sånt där som är bra att ha hemma, men inte mer än vad som ryms i min nya dramaten.
jag kan tala om vad jag handlade som tips!

juice
proviva shots (det är lagom mycket vätska för mig på morgonen, tar med en på t-banan)
bröd
fryst viltmästarskav
lingonsylt
potatis
(dessa tre tänkte jag man kan göra med parsnip som vi har hemma och kanske ärtor till)
frysta ärtor
kycklingklubbor, ekologiska minsann!
gurka (brukar ha på mackan)
tomater och krossade tomater på burk (tänkte spaghetti med tomatsås och sen kyckling med sallad efter)
russin


nu har ju vi ekolådan. det vore kanske något? vi får hem den varannan vecka nu. då är man ju liksom tvungen att äta de grejerna i alla fall. och så finns alltid något hemma.

igår till exempel var kylen ganska tom, då kokade vi alla grönsaker vi hittade i tomat (parsnip, morot, rödbeta, vitlök och lök) och åt med couscous. det var gott!

oj jag skulle kunna prata om mat länge märker jag...

Alice sa...

ägg!
köttfärs!
lax!

sånt måste man ju ha.
och så tycker jag det är praktiskt att ha krämighet hemma, det kan man alltid hitta på något med. krämighet=oatly grädde eller creme fraiche eller kanske grädde, fast det gillar jag inte egentligen

avokado är bra att köpa i förväg så får den mogna.

ok nu ska jag lämna dig ifred

HellaBella sa...

Ungefär sådär ser mitt kylskåp ut i slutet på veckan... dvs när det är tomt