söndag, november 16, 2008

En dag i musikens tecken

Idag har det blivit mycket musik. Först var jag och spelade flöjt med "flöjtorkestern" som jag är med i - fast orkester kan det knappast kallas numera. Idag var vi hela 4 stycken... Men trevligt var det ändå, vi har inte spelat sedan i våras, så det var kul att komma igång igen. Lånade klassrummet på mitt jobb som replokal, det var lite ovanligt att vara på jobbet en söndag, alldeles tyst och lugnt var det...


Tog mig hem i snöslasket med hjälp av en bilburen flöjtkompis, var hemma och tog det lugnt en stund (och lyssnade på musik) och åkte sen iväg till en fantastiskt bra konsert. Det var Steve Dobrogosz och Anna Christoffersson som spelade i Enskede kyrka, lika bra som alltid. Bilden nedan visar mest en tants bakhuvud... men Anna syns i alla fall, och även Steve kan anas till vänster om tanten:



Här kan man se dem lite bättre (och lyssna på en bra låt från nya skivan):

http://se.youtube.com/watch?v=Z_2ho9TYYhc

1 kommentar:

HellaBella sa...

Lyssnade till filmklippet och kan tänka mig att det gjorde sig riktigt bra i en kyrka!!!