tisdag, november 11, 2008

Utedag

Idag var det en lite annorlunda dag på jobbet. Temat för dagen var utomhuspedagogik och dagen tillbringdes således utomhus, i vårt fina skogsområde invid skolan, där barnen fick lösa olika uppgifter i olika ämnen. Vi vuxna stod utplacerade på olika platser i skogen och eleverna gick runt till de olika stationerna. Vid min station var uppgiften att hitta olika föremål i naturen enligt instruktioner. Alla lyckades mycket bra, barnen var så påhittiga och kunde även förklara väldigt bra hur de hade tänkt. Här är en grupps fynd, instruktionen lyder "Hämta adjektivformerna gammal, äldre, äldst och smal, smalare, smalast":


Hela dagen ordnades av tre duktiga kollegor som verkligen lagt ner mycket jobb på alla förberedelser. Tack för en lyckad dag, H!

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag antar att smal, smalare.. är pinnarna men vad är gammal, äldre...? Gammalt blad och äldre brunt vissnat blad ser jag men vad är äldst? Hur kommer äggkartongen in? Ursäkta att jag är lite dum och fantasilös...
Ma

Hemulen sa...

Det är ju tre blad, ser du väl! :) Alla är gamla därför att de ramlat ner från träden. Och äggkartongen är förstås till för att samla sakerna i... Ja, lite dum är du nog allt ;)

HellaBella sa...

Tackar så mycket! En av mina elever kunde dock inte förklara hemma vad dagen hade gått ut på så något fel vid informationen skedde visst ;)