söndag, maj 11, 2008

Quarneval och frysrea på ICA

Så var det söndag igen. Hjälp, vad veckorna går fort. Det är väldigt skönt att sommarlovet närmar sig - men samtidigt väldigt stressigt att hinna med allt som ska hinnas med.

Var i stan och tittade på "Quarnevalen" igår - tillsammans med några hundra tusen andra... Fullt med folk och rena sommarvädret, och massor med fyndiga ekipage. Hade tyvärr inte kameran med mig, men letade upp lite bilder på nätet:




Har ägnat dagen åt att tvätta och städa. Har också suttit på balkongen och gjort i ordning engelskaprov. Har inte haft så stor nytta av att ha en bärbar dator hittills - sitter vanligtvis vid skrivbordet - men idag var jag glad att den går att ta med ut på balkongen :)
Har också varit och handlat på ICA Kvantum i Sickla. Där hade frysarna gått sönder, så det var 75 % rabatt på alla frysta varor. Det var mer eller mindre kaos vid frysavdelningen! Folk trängdes med sina kundvagnar, och frysboxarna såg mer ut att vara från någon sovjetisk mataffär än en svensk normalt sett välfylld butik. Själv gjorde jag en hel del fynd, passade på att köpa sånt som jag i vanliga fall är för snål för att unna mig - som t.ex. Carte d'Or-glass som jag nog ska mumsa på ikväll :)
Skulle ha köpt ännu mer saker om jag hade haft en större frys...





2 kommentarer:

HellaBella sa...

Var själv lite sugen på att kolla in Qarnevalen, men vi kom aldrig in till stan. Inte helt fel med "frysrea"...kan tänka mig hur "tanterna" var vid frysdiskarna. Ryser varje år när det är dags att slåss om julskinkan. Smaktesterna är inhandlade så nu väntar bara en vecka med TEMA

Alice sa...

själv stängde jag inte frysen ordentligt häromveckan och nu vågar vi inte äta något i den... dessutom måste vi ju tömma och göra rent nu när vi ska flytta. och frysen den blir över förresten..