lördag, juli 11, 2009

Tonåring?

Var och handlade med mamma på ICA i Sickla idag, hon skulle köpa en massa mat till morgondagens födelsedagskalas. Vi självscannade båda två, med varsin scanner men gemensam vagn. När vi kom till "utcheckningen" betalade jag först i automaten och väntade sen på mamma som skulle göra detsamma. När hon försökte stod det "tillkalla personal" och tjejen från kassan kom och knappade lite på automaten. På skärmen stod det sedan "ålderskontroll". Tjejen tittade på mamma som skämtsamt sa "ja, jag fyller ju år imorgon...". Då tittade tjejen på mig, såg lite fundersam ut och sa "Har du legitimation?" "Eh... ja visst" sa jag och visade henne mitt körkort... Sen gick mamma och jag skrattande därifrån :)

Tydligen ser jag ut att vara under 18 - vet inte riktigt om det är bra eller dåligt... Men nu kanske man börjar komma upp i den åldern då man ska vara glad att man ser yngre ut, eller??

Så akta er alla ni 62-åriga mödrar som försöker köpa ut lättcider till era 29-åriga döttrar! På ICA Kvantum håller de koll på er!


3 kommentarer:

Alice sa...

jag tror jag dör. :)
din mammas kommentar var bäst för övrigt.
det hä rkankse var en ty nervös sommarjobbande person som kände att hon var tvungen att fråg aom leg när det stod så? eller nåt.

jag får lust att gå dit och handla cider och se vad som händer!

Mellansyrran sa...

Helt fantastiskt, har personalen inte viktigare saker för sig? kan man ju undra. Njut av att du ser ung ut, vi börjar ju komma till åren;)

Helene sa...

Hehe! Vad snopet att behöva visa leg på Ica. På systemet får jag alltid visa leg men de säljer ju lite starkare grejer!
Är allt bra med dig annars? Jag jobbar bara 40% på skolan nu. Resten av tiden arbetar jag på Activboard. Kul! Och skönt att variera lite.
Men just nu njuter jag av att ha semester!

Kram Helene