söndag, februari 15, 2009

Skapande...

Har ägnat dagen åt att tillverka delar av min utstyrsel till skolans Februaridag som är på fredag. Eleverna får klä ut sig och för att få så många som möjligt av dem att göra det, så får ju vi vuxna se till att klä ut oss också. Dessutom är det ju riktigt kul :)
I år har jag bestämt mig för att vara clown, så det färgglada tyget (som egentligen är ett påslakan från Ikea) har idag förvandlats till ett par stooora clownbyxor. Tillsammans med en orange tröja, en clownperuk, röd näsa och lite smink så ska jag nog kunna föreställa en clown.
Har förstås fått en hel del hjälp av mamma - utan henne skulle jag inte ha någon aning om var jag skulle sy nånstans. Om någon talar om för mig vad jag ska göra så är det inga problem att sy - det är liksom själva planerandet som är problemet...
Tack för hjälpen, mamma!





3 kommentarer:

HellaBella sa...

Vad du är duktig som verkligen skapar dina kreationer. Själv ska jag bara låna ihop min utstyrsel...

Kajsa sa...

Tur att jag också tycker det är kul. Klart jag ställer upp med lite hjälp. Förkylningen är sämre idag...
Kram på avstånd!

Siri sa...

Fantastisk! Jeg må innrømme at jeg tenkte "Svensker..." da jeg leste "syr downbyxor" i din status på Facebook. Helt til jeg skjønte at jeg hadde lest feil. :D