fredag, februari 20, 2009

Februaridagen

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade Februaridagen på jobbet. Barnen har pratat om den här dagen i flera månader och de senaste veckorna har det varit intensiv träning på diverse dansnummer på rasterna. Imorse var det min tur att vara på fritids (eleverna har sovmorgon på fredagar och vi alla delar på morgonomsorgen enligt ett rullande schema) och de tidiga barnen satt runt mig och följde fascinerat min förvandling till clown. De barnen visste i alla fall vem jag var - de som kom när jag var färdigsminkad stannade i dörren och stirrade med stora ögon och frågade: "Vem är du?". Och jag kan förstå dem, jag kände knappt igen mig själv. Här kommer bildbevis:


Och jag fick förstås visa upp mina jongleringskonster - även om det inte gör sig så bra på bild. Tack, A för att du lärde mig en gång i tiden, visste väl att det skulle "come in handy" nån gång!


Kollegan H hade lyckats få större delen av sin klass att klä ut sig till det motsatta könet, och själv var hon inte sämre förstås! Här har hon t.om. lyckats få till den typiska "palla med det"- minen som de flesta av killarna i klassen iklär sig då och då :)


Nu blir det till att sätta igång och packa. LONDON imorgon!!

3 kommentarer:

HellaBella sa...

Shit vad kort jag är...Jag ser dessutom lite plågad ut, men dagen var en fullträff även om jag fortfarande inte förstår teaterpjäsen...

Kajsa sa...

Jag förstår fortfarande inte hur du kan se så annorlunda ut...

Alice sa...

det där är de bästa clowbyxorna jag någonsin sett.
ha kul i london!