fredag, februari 06, 2009

EFIT 6 februari

Jaha, då var det dags för EFIT igen - det var ju inte så länge sen sist, känns det som. Men jag fotar lydigt ändå :)


06.15
Frukost med min nya favoritlimpa

07.15
Står och väntar på bussen i mörkret och regnet. Det färgglada huset i Högdalen piggar upp lite.

08.15
Så här ser kollegan H ut när hon inser att hon missat att det är EFIT idag...


09.15
Eleverna har sovmorgon och vi har just avslutat vårt APT.


10.15
Skoldagen är i full gång, snart dags för lunch.

11.15
Högläsning efter maten

12.15
"Sagoskriv" - barnen får höra en saga och sedan rita och skriva om den. Idag var det "Mose i vassen", eftersom temat just nu är religion.
Gillar att vattnet blev "Sture" :)
Bonusbild:
Härligt med fantasifull stavning när de små liven skriver på egen hand :)
För er som inte är lågstadiefröknar kommer en översättning av första meningen sist i detta inlägg...

13.15
Eleverna har precis slutat för dagen och vi öppnar fönstret för lite frisk luft. Grått och trist är det ute.

14.15
Fikar med kollegorna i personalrummet, min kära kollega M och jag har matchande muggar...


15.15
Tar oss upp ur fikasoffan och rättar lite matteböcker.


16.15
Har just avslutat ett föräldrasamtal och tar itu med planeringen för nästa vecka.


17.15
Äntligen klar att lämna klassrummet, det blev sent idag också...

17.45
Kommer hem och möts av Ekolådan utanför dörren.

Bonusbild:
Innehållet i veckans låda.

18.45
Till middag blev det lax med ugnsstekt potatis och ekologisk palsternacka.

19.45
Har tvättstugan ikväll. Sådär lagom kul fredagsnöje, men så går det om man inte bokar i god tid...
Resten av kvällen tillbringas i TV-soffan med ett avbrott för ett sista tvättstugebesök.
Och till sist översättningen av meningen: "De skickade iväg honom i sjön". Solklart, eller hur? :)

7 kommentarer:

HellaBella sa...

Tack för din dag, föga smickrande bild på mig ;O)...MIddagen såg väldigt god ut, här blev det pizza/kebab.

Anonym sa...

Kikar förbi =)

Anonym sa...

Åhh visst e de underbart med barn :)

Alice sa...

vilka fina små sagor. och jag lyckades faktiskt klura ut vad det står:)
ha en bra helg!

Anonym sa...

Inte helt lätt läsa nää.. :)
Detta med Ekolådan har man ju läst en del om, men lite dåligt med leveranser norröver.

Anonym sa...

Hahahaha! Ist för " Samling " så läste jag " samlag " :D

Verkar ha varit en bra dag i skolan.

Ha en skön lördag!

// Anna

Anonym sa...

Hejsan! Nu har jag hittat till skolfröken igen och saknat skolbarnen en liten stund, ända till jag läste när du kom från jobbet... Då kom jag ihåg jag en anledning till att jag tagit en paus från läraryrket ;) Men visst är det underbart att se deras kreativa stavningar - fantastiskt :) Ibland får man fundera mycket och sen blir det så självklart när man väl kommer på det :)
Ha det bra så länge! Jag återkommer nog fler gånger ;)
//Marie