fredag, augusti 22, 2008

Bråkande grannar

Alldeles nyss var det ett förfärligt oväsen ute i trapphuset, det visade sig vara mina grannar som bråkade. Jag har hört dem gräla flera gånger genom väggen, men den här gången var det ännu värre. De hade uppenbarligen sin dörr öppen, och kvinnan stod utanför. Mannen sa åt henne att gå, och en hel del andra mindre trevliga ord för samma sak, och drog igen dörren. Kvinnan stod utanför och bad att få sina skor och sin väska, och mannen bara fortsatte skrika åt henne. Jag funderade på om jag skulle gå ut och fråga om hon ville ha hjälp, men feg som jag är så fick jag inte ändan ur vagnen. Till slut fick hon i alla fall sina skor, och kanske väskan också, och sen blev det tyst så jag antar att hon gick därifrån.
Riktigt obehagligt var det. Fattar inte hur vissa människor behandlar varandra.

1 kommentar:

Alice sa...

usch vad obehagligt!
men jag förstår att du inte gjorde något, svårt att veta vad man ska göra och hur mycket man ska lägga sig i. särskilt med folk man måste fortsätta bo bredvid (om inte hon flyttade då).
människor som bråkar ofta verkar bli lite immuna för hur elaka de är.
bråkar de båda två eller är det han som skäller på henne? för då kunde man ju fråga henne hur det är, vid tillfälle.
eller om de stör mycket på konstiga tider måste man kanske säga något. men jösses vad svårt.