fredag, juni 27, 2008

Lata dagar

Det är inte klokt vad skönt det är att vara ledig. Har inte gjort nåt vettigt alls på hela veckan - och inte ens haft dåligt samvete för det eftersom jag vet att det är många många veckor kvar av ledigheten :) Igår var jag nästan inte ute på hela dagen, tog bara en promenad och handlade lite mat, resten av dagen satt jag på balkongen och läste, surfade lite planlöst (hittade bl.a www.tjuvlyssnat.se - rekommenderas varmt!) eller löste korsord. Har äntligen lyckats stressa ner efter terminen, det brukar ta ett par veckor.

Idag gjorde mamma och jag ett nytt försök med Zetas trädgård, och den här gången var det öppet så vi fick våra goda mackor i mysig miljö till slut. Och mamma kunde köpa lite nya plantor till rabatten.

Hittade en gammal "Mina vänner"-bok häromdagen, det är väldigt rolig läsning! Har även skrivit själv i den vid flera tillfällen. På frågan "vad jag helst vill bli" har jag skrivit:

1989: "datakonsult, polis"
1992: "översättare från engelska och norska till svenska"
1993: "översättare, reseledare, tolk"
1994: "språk-nånting, läkare, ingen aning!"

Hm.... saker och ting blir visst inte riktigt som man tänkt sig :) Att man kunde bli lärare fanns tydligen inte ens i min tankevärld.
Det jag avskydde mest 1992 var "fiskpudding, krig, rasister, barnsliga killar och skoaffärer".
En salig blandning... :)

1 kommentar:

Alice sa...

haha skoaffärer...