söndag, juni 22, 2008

EFIT

http://ettfotoitimmen.se/


Nu när jag för en gångs skull kom ihåg EFIT på rätt dag och allt, så var det väl typiskt att det inte var en särskilt händelserik dag. Men här är den i alla fall:



8.30 Frukost och morgontidning


9.30 Har gått och lagt mig i sängen igen och läser.
Härligt med lediga dagar!


10.30 Inser att det nog är dags att städa lite...

11.00 Båda mina föräldrar ringer samtidigt, på olika telefoner. Pratar med dem i stereo ett tag...


11.30 "Efter"-bilden. Nu ser det lite bättre ut... Kossan till höger är en avslutningspresent från en av mina elever - undrar hur man ska tolka det... :)

12.30 Lunch med mamma. Vi hade tänkt äta på Zetas trädgårdscafé, men det var stängt. Så vi hamnade på Heron City istället. Något lägre mysfaktor...

13.30 Eftersom det inte blev någon blomsterskådning på Zetas, åkte vi till Plantagen så mamma kunde få se lite blommor i alla fall. Själv kunde jag inte låta bli att fota dessa minst sagt mystiska kaktusar. Trodde de var konstgjorda först, men de visade sig vara riktiga.


14.30 Vi fortsätter vår "anti-mys-dag" med att äta glass vid ett gatukök vid en parkeringsplats i Kungens kurva... :)

15.30 Den här skylten har jag åkt förbi många gånger och varje gång undrat vad som händer när man har funnit soffan... Får man den då, eller??


16.30 Hann med en tur till EKO i Länna också, där jag bl.a. köpte två filmer för 99 kr.


17.00 Kommer på att ett av "mina" aupair-barn i England fyller år idag, så jag letar fram ett gammalt album och blir nostalgisk en stund. Kan inte fatta att den här lille killen fyller 8 år idag! Börjar känna mig gammal...


Bonusbild: Alla "mina" tre pojkar i badet. Räknar ut att de nu är 13, 11 och 8. Hjälp.


18.00 Tittar på "United 93"


19.00 Fixar lite middag och fortsätter titta på filmen.

20.45 Dags för kvartsfinal Spanien - Italien. Har TV:n på men sitter och fixar med bilderna på bloggen samtidigt. Nu när Sverige inte är med är EM inte lika lockande längre...

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Kul att du börjat med EFIT. Skönt med en "anti" mys dag med mamma.

Alice sa...

hemsk match det där.och lite tråkig. jag somnade.
hittade de debbie?