onsdag, juni 11, 2008

Det känns tomt

Har tagit farväl av mina elever idag, eftersom de slutar 6:an och börjar högstadiet i en annan skola i höst. Många gånger under den tid jag haft dem, och särskilt den här terminen, har jag varit otroligt irriterad och arg på dem och bara önskat att denna dag skulle komma. Men så när den väl var här så blev det ändå väldigt sorgligt... Har svårt att förstå att de aldrig mer kommer sitta framför mig i klassrummet - och förgylla min dag med sina underbara kommentarer (eller förpesta den med inte fullt så underbara kommentarer...) Men de är trots allt en väldigt bra klass och jag kommer verkligen sakna dem. Det känns redan tomt.
Efter avslutningen drog vi i personalen iväg på en egen liten avslutning. En kollega och jag lurade iväg resten av kollegorna till olika platser som de fick ta sig till med hjälp av ledtrådar. De var så duktiga och tog sig hela vägen till målet - trots att vi klantat oss lite och glömt hälften av ledtrådarna i skolan... Men lite improvisation är nog bra för tankeverksamheten! Slutmålet var Gröna Lund, där vi körde femkamp. Här är kollegorna i färd med att banka på träbitar och grodor:


Och så här kan det gå om man tar i lite för mycket:


I femkampshäftet fanns också två åkbiljetter till attraktionerna. Jag åkte Kvasten för första gången, den var riktigt bra. Alldeles lagom för en "mittimellan-fegis" som jag som inte vågar åka de allra läskigaste grejerna men ändå vill ha lite mer än de allra lugnaste.

Var också i Lustiga huset, där kollegan H fuskade och tog "mestrappan" istället för den roliga som är halva poängen med Lustiga huset:
(trodde du att jag inte skulle föreviga detta smitande, H?? :)

I slutet av dagen var alla kollegor rätt så frusna men såg ändå rätt glada ut:



Nu när terminen är slut kommer tröttheten som man trängt undan ett bra tag. Är så trött, så trött. Det känns som om jag skulle kunna ägna en vecka åt att ta igen förlorad sömn. Men det är ju en fördel med det här jobbet - ledigheten är så pass lång så det gör faktiskt inget om man "slösar" en vecka här och där. Det finns ändå många veckor kvar... :)


2 kommentarer:

Alice sa...

snart får du nya elever att lära känna:)

känner igen det där med tröttheten. det är ju helt sjukt. skönt att man har så långt lov. fast ibland undrar jag om det inte skulle vara nyttigare i längden att jobba mindre intensivt och kanske ha kortare lov.

njut av lovet nu:)

HellaBella sa...

Känner igen känslan så väl. Men som "alice" säger så kommer de nya...Men det finns alltid en plats för de gamla. Hm trodde inte du skulle föreviga mitt fuskande...;) Ha en skön helg!