måndag, december 14, 2009

Lucia x2

I fredags firade vi Lucia i skolan och mina och P:s duktiga elever fick äntligen visa upp vad de övat på så länge. P och jag höll väl på att få varsitt nervsammanbrott under de sista repetitionerna, men till slut blev det i alla fall väldigt bra - alla gick där de skulle, sjöng det de skulle och stod stilla där de skulle. Vet att jag inte borde lägga ut videoklipp på barnen här, men kan bara inte låta bli:

(och ja, det är jag som klinkar lite stolpigt på pianot i bakgrunden)

Idag var det dags för Lucia-firande nr 2, då var det fritidsbarnens tur. Jag hade lovat att vara med och klinka då också, vilket inte var helt lätt. De där små barnen sjunger nämligen i sin egen takt, och det är väldigt sällan den överensstämmer med den takt jag försöker spela... Så det var en utmaning att försöka hänga med i deras tempo, jag får nog öva upp fingrarna lite till nästa gång! Men de är ju för söta de där små och de var så duktiga! En kille i 3:an sjöng solo och han har en helt fantastisk röst, honom ska jag hålla utkik efter på de stora scenerna om 10-15 år!

Nu är det bara fyra skoldagar kvar, eleverna är alldeles jullovs-spattiga och lärarna är stressade och trötta. Jullov, kom fort!!

Inga kommentarer: