lördag, december 19, 2009

Äntligen jullov!!

Efter några minst sagt stressiga veckor så är jag nu jullovsledig - i hela 19 dagar! Känns helt fantastiskt skönt! Eleverna kom med blommor och chokladaskar igår och några av tjejerna skrev hela tavlan full med små hälsningar om att de skulle sakna mig och att jag är "bästaste läraren" - gullungar! Avslutade dagen med att läsa ut högläsningsboken för ett litet gäng stannade kvar för att höra slutet, och när vi satt där och myste vid adventsljusstaken tittade en kille på presenthögen på bordet och sa "om man får så här mycket presenter när man är lärare så tror jag nog jag ska bli det" :)
Jag får ofta teckningar från mina elever, här är två alster som visar hur jag tydligen ser ut när jag undervisar:



Just nu är det packning som pågår - imorgon bär det av mot New York! Ska bli så kul! Bilder och reseskildring utlovas här om en dryg vecka!
GOD JUL!

Inga kommentarer: