tisdag, december 08, 2009

30 år - hur gick det till??

Hur kan jag ha levt i 30 år redan??? Tyckte 25 var otroligt mycket - och nu har det redan gått fem år till, alldeles för fort! I den här takten blir jag väl 40 om ett par år! Jisses...

Har blivit ordentligt firad idag på jobbet. Gulliga kollegorna ställde sig och sjöng på morgonmötet och räckte över en fin krukväxt (en suckulent som klarar att vara utan vatten ett tag - haha, de känner mig visst!). Sedan, mitt under en lektion, knackade det på dörren och två hela klasser vällde in och sjöng för full hals. De attackerade mig med födelsedagskramar och överlämnade mängder av teckningar och kort. Och några av mina egna elever kom tillbaka från slöjden med egenhändigt tillverkade pennställ och reflexgubbar. Tänk så glad man kan bli för så lite!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Sånt blir man varm i hjärtat av...