tisdag, september 23, 2008

Snörvel, snörvel

Har lyckats bli förkyld, vilket (peppar, peppar) faktiskt är ganska ovanligt när det gäller mig. Brukar kunna hålla mig frisk för det mesta, men att tillbringa hela dagarna med 23 st sjuåringar är tydligen inte det bästa sättet att hålla förkylningar på avstånd. Vaknade lite halvsnuvig i morse, men sen har det bara blivit värre och värre under dagen, och nu kan jag inte andas genom näsan över huvud taget. Känner mig ungefär som den här tjusiga gubben ser ut...

Ska sluta mitt "tycka-synd-om-mig-själv"-skrivande nu och gå och vira in mig i filten och titta på dumma amerikaner i "Americas funniest home videos".

1 kommentar:

Alice sa...

stackars hege! antar att du gått till jobbet ändå, som den lärare du är?
om du köper fyra förkylningsmedciner på apoteket får du en bok, är det inte så? kanske är det en tröst?