tisdag, augusti 11, 2009

Budgivning

Var och tittade på en jättefin lägenhet i söndags, och efter en hel del matematiska uträkningar med hjälp av kära mor insåg jag att jag kanske, eventuellt, möjligtvis skulle kunna ha råd med den... Så när mäklaren ringde i förmiddags gav jag mig in i budgivningen. Jisses, vad nervkittlande det är! Budgivningen sker via sms och jag hoppar till varje gång mobilen piper. Det såg rätt bra ut till att börja med, men för en stund sedan dök en fjärde budgivare upp och priset är nu uppe i det som egentligen är min gräns. Kan eventuellt gå lite över den - men då krävs att de andra ger sig typ nu...

Ojoj, precis nu pep det till igen!! Hm... verkar inte så lovande, detta. Visste i och för sig redan från början att den förmodligen skulle bli för dyr. Men den är ju så fin...

4 kommentarer:

Mellansyrran sa...

varför ska du flytta? ses i morgon.

Alice sa...

inte klokt så spännande!
hur gick det? man vågar ju inte sms:a och fråga, du kanske får en hjärtattack

HellaBella sa...

Vilken otur du har! Bättre lycka nästa gång, för visst blir det fler gånger? Hälsa alla på jobbet imorgon!

Alice sa...

hej hej saknar dina inlägg. så nu skriver jag ett själv det är ju inte alls samma sak men ändå