måndag, oktober 20, 2008

EFIT

Den här gången hängde jag med på EFIT på en vardag. Då blir det aldrigt riktigt ett foto i timmen, eftersom jag inte kan fota under lektionstid. Men lyckades i alla fall ta några bilder under dagen.


06.30
Kommer på att det är EFIT när jag borstar tänderna.
Så fram kom kameran (trots att jag egentligen inte var riktigt vaken...)


07.30
Nu har det börjat bli mörkt när man är på väg till jobbet.
SL:s informationstext löd ungefär: "Din resa kan ta några
minuter längre p.g.a. blöta löv på spåren".
Eller nåt i den stilen.


08.00
Kollegan H och jag fotar varandra strax före morgonmötet.


09.30
H och jag påminner varandra om EFIT igen på rasten.
H har sin fredagsmugg idag...


10.30
Äter lunch.
Och försöker förklara för barnen varför jag tar kort på min mat...


11.30
Lunchrast i personalrummet.
Hittade ingen som ville vara med på bild, så jag tog kort på väggen istället.




12.30
Engelsklektion med 2:orna


13.30

Eleverna har slutat för dagen och kollegan M och jag sätter oss och rättar dagens pappershög.


14.30

Ska ha läxhjälp för mellanstadieeleverna, men ingen kommer.

Så jag roar mig med att ta kort på de fina modellerna som 2:orna byggt av sina hus.


15.30

Rättar lite till och lyckas till slut flytta högen från "färdig-lådan" till "rättat-lådan".


16.30

Kopierar lite papper till imorgon.


17.00

Korridoren ligger öde.
Dags att gå hem.

18.00

Har kommit hem och sitter i soffan och läser Lärartidningen.
Fastnade för denna rubrik...



19.00

Plockar ur diskmaskinen


20.00

Tittar på "Färjan" på Kanal 5 och lägger samtidigt in bilderna på bloggen.

21.00

Dags för måndagkvällarnas höjdpunkt: Cityakuten

3 kommentarer:

HellaBella sa...

Avslutar också dagen med ER. Länge du var kvar på jobbet!!!

Alice sa...

du är jättesöt när du borstar tänderna mitt i natten:)

fotona på din arbetsdag fick mig att tänka lite (hör och häpna)
jag har alltid tänkt att grundskolan måste vara så jobbig för att ni har eleverna omkring er hela tiden, men om de alla har slutat samma tid och sen har man eftermiddagen till att rätta etc är det kanske ganska bra...
jag menar, min tid att rätta och planera är inklämd mellan lektioner lite här och där.

Kajsa sa...

Det var väl positivt att ingen behövde hjälp med läxorna! Eller?