tisdag, september 08, 2009

Föräldramöte

Ikväll har jag haft första föräldramötet med nya klassen. Klass 3, 5 och 6 hade också föräldramöte samtidigt, så vi startade gemensamt med en liten demonstration av vår nya Smartboard. Som vanligt hade vi lite av det klassiska lärarproblemet "var ska den här sladden sitta då?" så vi fick inte igång ljudet - men annars gick det bra. Vi visade lite olika sätt man kan använda Smartboarden på och föräldrarna gav lydigt ifrån sig imponerade ljud då och då.
Sen delade vi upp oss klassvis och jämfört med den rätt stora mängd föräldrar som varit samlade i P:s klassrum kändes det väldigt tomt inne i mitt... Som vanligt dök inte alla upp, tror jag hade 8 föräldrar totalt. Av 14. Visserligen mer än hälften, men med tanke på att det var första mötet på mellanstadiet med ny lärare och mycket annat nytt, så tycker man ändå att det borde vara några till. Men men, så är det ju, inte mycket att göra åt.
Mötet gick bra, föräldrarna sa inte så mycket men verkade nöjda.

Som sagt så har vi äntligen fått datorer och fått igång våra Smartboards - och det är verkligen jättekul! Har använt den på nästan varje lektion i två dagar nu, den underlättar verkligen. Nu hoppas vi bara att vi snart får gå en kurs så att vi lär oss lite mer.

Har funderat ett tag på att starta en klassblogg med eleverna och igår när vi äntligen kunde börja använda Smartboarden så blev det av. Så nu är vi en bloggande klass! Titta gärna in på www.klass4magelungsskolan.blogspot.com (men lämna helst inga kommentarer - vill inte att de ska hitta till min blogg på nåt sätt...).

Den fina lägenheten jag såg i Årsta i söndags blev tyvärr alldeles för dyr. Synd, för den gillade jag verkligen. Jakten fortsätter...

4 kommentarer:

Alice sa...

vad kul med klassblogg!
gör så att du måste godkänna alla meddelanden innan de syns, då kan du ta bort opassande kommentarer ju, inklusive sådana som kan leda till din blogg!

Alice sa...

eller vänta, kan alla eleverna logga in och skriva också? då kanske ni inte ska ha kommentarer alls? får jag lämna en anonym kommentar?

Hemulen sa...

Fixade idag så att jag måste godkänna kommentarerna. Nej, eleverna kan inte logga in själva, jag behåller lösenordet för mig själv så länge. Vill inte riskera att de går in och ändrar på varandras inlägg...
Du får gärna lämna en anonym kommentar!

HellaBella sa...

Kul idé med klassblogg. MIna tjejer sparng också skoljoggen igår, de kom hem trötta men nöjda! Vad roligt att det blev så bra med smartboard, kan nog användas till väldigt mycket. Hoppas att du hittar "din" lägenhet så småningom.