lördag, april 11, 2009

Glad påsk!

Tillbringade påskafton hos mamma i Enskede, där det traditionsenligt målades ägg till påsklunchen. Här ses Oskar och jag i full koncentration:

Oskar visar upp ett av sina alster. "Mitt ägg är blåast". Onekligen. Oskar målade tre ägg - och åt upp allihop!
Oskar följer pappas exempel och sätter på sig en "ägghatt":

Efter lunch blev det påskäggsletande. I ägget Oskar fick av mig låg det bland annat såpbubblor, vilket blev en stor succé.

Så här glad kan man bli av lite såpbubblor:




Glad påsk! God påske! Happy Easter! Buona Pasqua! Joyeuses Pâques! Frohe Ostern! Priecīgas Lieldienas! Καλό Πάσχα! Sretan Uskrs! ハッピーイースター Счастливой Пасхи! Felices Pascuas! 復活節快樂 Hyvää pääsiäistä! عح سعيد يد فص

1 kommentar:

HellaBella sa...

Här var det vårigt och påskfint...Skulle också behöva ända min LO, men orken tryter. Hur ogärna jag vill så ses vi imorgon...En vecka till skulle inte skada eller hur?