söndag, april 25, 2010

EFIT 25 april

Lyckades äntligen komma ihåg EFIT på rätt dag den här gången! Här är min söndag.

08.30
Vaknar till denna härliga syn på termometern - visserligen råkar väl avkännaren vara i solen, men ändå... :)

09.30
Slår huvudet i den vassa kanten på badrumsskåpsluckan - AJ

10.30
Har tagit med mig en stor rättningshög hem, så det är bara att sätta igång...


11.30
Plockar ur diskmaskinen

12.30
Äter en exklusiv hemlagad lunch...

13.30
Mamma har förvandlat mitt vardagsrum till konstnärsateljé. Hon ska måla två tavlor till mig och är här för att försöka få till en bakgrundsfärg som matchar tapeten.

14.30
Rättar vidare...

15.30
Är i Sickla och handlar mat

16.30
Får för mig att göra blåbärspaj

17.30
Pajen nästan klar

18.30
Skriver planeringen för veckan. Och önskar - som varje söndagkväll - att jag hade ett jobb som inte medförde gratisarbete på söndagar...

19.30
Tvättstugan

20.00
Kvällens andra portion blåbärspaj :)

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Vad god blåbärspajen ser ut! Blir så sugen att jag börjar fundera om jag har blåbär i frysen...
Kul att följa din dag! Mycket helgarbete för er lärare, synd att ni inte får tid för sånt på arbetstid och får njuta av er ledighet när ni är lediga...

Anne-Lie sa...

Men så mumsigt med blåbärspaj! Ja söndagar innebär arbete för många lärare helt klart!

Anni sa...

Men vilken TUR att du bakade blåbärspaj så att du hade lite roligt även på söndagen, inte bara jobb! Jag ska bestämt baka mig något jag också nu och förtränga deklarationen lite till...

HellaBella sa...

Kul att följa din dag! Själv började jag fota men glömde raskt bort det vart efter dagen gick. Saknar inte gratisarbetet på söndagar!