torsdag, maj 28, 2009

Vårruset

Igår gjorde jag årets hurtbulle-insats. Jag sprang Vårruset. Eller, sprang var väl att ta i.... Jag sprang en bit av vägen men gick nog den största delen. Men jag kom i mål i alla fall, efter ca 45 minuter. Det var bra väder och sträckan var väldigt fin så det blev en trevlig runda. Efteråt fick vi en picknick-påse med lite gott i som vi satt och mumsade på tills det blev alltför kallt och blåsigt.

På bilden syns en bråkdel av folkhavet en stund före start. I tältet står Peter Siepen och intervjuar Blossom Tainton. De två hade för övrigt tydligen samma färg på ögonskuggan...

Kollegan H stödde BRIS och köpte guldskosnören. De visade sig matcha hennes löparskor perfekt - inte undra på att hon flög fram runt banan med de gyllene skorna!

Benen kändes lite stela imorse, men det är faktiskt inte så farligt. Fast träningsvärken kanske kommer imorgon...

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Bra gjort! Nu när du är igång kan du väl fortsätta med andra lopp? Vad sägs om Stockholm maraton eller Midnattsloppet...

HellaBella sa...

Jag såg inte dig i resultatlistan över maraton igår, hade det blivit något fel??? ;)